Translate

wtorek, 27 stycznia 2015

jak zakładałam bloga



Długo klikałam nie to, co trzeba, cofając, zmieniając do zawrotu głowy.
Słowo treścią wpływa na nadawcę i odbiorcę.
Powinnam zgodnie z prawdą wypełnić limitowane miejsce, żeby zadowolić wszystkich. Wpisałam i zamętowi tor nadał wyraz kobita, bo  „słaba płeć” J, piękna, uwodzicielska a jednak oczekuje się od niej mocy i tej należało dodać.
Jak mówimy o kobiecie w kontekście pozytywnym, albo żartobliwym?
… typ kobiety w języku rodzimym - szeroka gama;
kobietka, kobiecina, pańcia, paniusia, baba, babsko, babsztyl, babina, białogłowa, chłopczyca, dama, damulka, niewiasta, samiczka…
A dalej …; blogerka, miłośniczka, przyjaciółka, szefowa, ulubienica …
 „Ktoś“- pani ministra- czyja pani? – ministra- hi, hi, ha, ha!.
A klasyczna funkcja… kobiety rodzą, szyją, gotują; praczka, szwaczka, sprzątaczka, kucharka, cukiernik- cukierniczka L
Rozmontowało mnie być kobieciną, żadna dama, ani babsztyl, damulka i panna nie, w terenie potykam się ciągle na… białka L.
Tytuł… Nie chciałam nazwy poprzedniego bloga, kilka wybranych nazw –zarezerwowano, zniecierpliwiło mnie to mocno, poddałam się.
-Niech będzieeeee … pretensjonalna paniusia, jest imię me, własne, śmiesznie zdrobniałe z tendencją do poniżania zawartości- Usia, dodatkowo Pani, prostująca mój kręgosłup, wszystko to razem pogodziłam złośliwością mą wewnętrzną i podejściem pobłażliwym dla siebie, by poinformować i zadowolić biorcę. Zatem Pani Paniusia.
Włócząc się po świecie potknęłam się na Madame i ona miała być tą, która Wam opowiadać będzie gdzie bywałaPapcio to człowiek o nadzwyczajnej dobroci i świętej cierpliwości dla mnie i moich poczynań.
Zakładanie dwóch blogów naraz grozi zamętem, tak się stało, koniec końców Madame wylądowała przy zmywaku a Paniusia poszła w świat, PP to ta sama osoba.



1 komentarz:

  1. Usia - imie tak mi dobrze znane i jeszcze kilku osobom , ponieważ moja siostrzenica Aleksandra ,Ola , Oleńka ,Olusia , Usia - takowe posiadała.Zawiła historia , bowiem aleksandra to drugie imię nadane Oli przez jej mamę , natomiast moja ,,mamunia" zatwierdziła na pierwsze Monika .
    Przyznam że nie kulawo zamotałaś kim Jesteś .Dla mnie zawsze ta pierwsza , bo nie mam zamiary galimatiasu w kudłatej swej czynić
    macham prawie zdrowa - Dośka

    OdpowiedzUsuń